اهمیت عایق کاری رطوبتی در ساختمان

مقدمه:

ایزولاسیون و عایق رطوبتی یک نیاز اساسی در ساخت است. ساختمانهای مدرن و پیشرفته ضدآب هستند و از غشاها و پوششهای رطوبتی برای ایزولاسیون و محافظت از ساختار سازه استفاده میکنند. با این حال، هرساله تعداد زیادی از ساختمانهای مسکونی و تجاری خسارت و مشکلاتی را گزارش میکنند که ممکن است به دلیل عدم عایق رطوبتی نادرست در ساختمانها بوجود آمده باشد.

اگر نفوذ آب را به موقع متوقف نکنید، آسیب جدی به ساختمان وارد میکند. عمر مفید سازه به پایداری آن بستگی دارد و این دقیقا همان چیزی است که بر نفوذ آب تأثیر میگذارد. بنابراین، ایزولاسیون و عایق رطوبتی ساختمان بسیار مهم است و در چند وقت اخیر بیشتر به آن توجه شده است.

اهمیت عایق کاری رطوبتی در ساختمان

مقررات ساختمان در خصوص ایزولاسیون، عایق رطوبتی و ضدآب بودن مطابق با آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های نظام مهندسی ساختمان هر کشور یکی از الزامات مهم در بسیاری از اصول ساخت و ساز ساختمان است. مهندسین مشاور، پیمانکاران ساختمان و عایق رطوبتی برای اطمینان از نحوه استفاده مناسب و بر اساس نوع کاربری و ساختار سازه از این مقررات پیروی می‌کنند.

پیشگیری از خطر برای هر ساختمانی، داشتن راه حلهای ایزولاسیون و آببندی مناسب برای محافظت از ساختمان است. اگر عایق رطوبتی ضعیف انجام شود، میتواند سلامتی انسان را به خطر انداخته و منجر به آسیب رساندن به اموال و اشیا باارزش گردد. بنابراین از هزینه‌های غیرضروری در زمانهای آتی جلوگیری کنید. سرمایه گذاری در اقدامات پیشگیرانه ریسک نسبت به پرداخت هزینه‌های تعمیرات خسارت علاقلانه‌تر است.

هر ساختمانی برای محافظت در برابر صدمات ناشی از نفوذ آب نیاز به نگهداری منظم دارد، تعمیر ساختمان آسیب دیده بدلیل نفوذ آب میتواند بسیار گران باشد، علی الخصوص ساختمانهای بتنی مسلح که در معرض خوردگی هستند.

اگر ساختمان فاقد ایزولاسیون و عایق رطوبتی باشد چه اتفاقی میافتد؟

استفاده از متریال آببند نامناسب و عدم اجرای صحیح عملیات ایزولاسیون و واترپروف کردن سازه، خطرات جدی برای ساختمان ایجاد میکند. پروژههای ساختمانی ممکن است به دلیل ضعیف یا ناکافی بودن عایقکاری رطوبتی از سقف و بتن، آسیبهای سازهای ببینند. ترک در فونداسیون و یا اتصالات در معرض آب میتواند منجر به مشکلات ساختاری جدیتری شود. این موارد شامل نشت، ایجاد پوسته و لایه و تخریب شدن است. رشد کپک نیز یک مشکل معمول عدم اجرای صحیح عایق رطوبتی و آببندی است که اصلاح آن بسیار دشوار است. علی الخصوص اگر ساختمان از چوب ساخته شده باشد یا مبلمان چوبی داشته باشد، رطوبتی ناشی از نفوذ آب منجر به پوسیدگی یا لایه لایه شدن چوب میشود.

هاگ کپک نیز برای سلامتی بسیار خطرناک است. قرار گرفتن در معرض آن میتواند منجر به آلرژی، آسم، تحریک و عفونتهای قارچی شود. پس ازمطالعات گسترده، گزارشی در این مورد صادرگردیده است که بیان میدارد نشت آب در ساختمانها سلامتی را تهدید میکند و حدود ۵۰ بیماری وحشتناک در اثر لکههای مرطوب دیوار ایجاد میشود.

این روش ثابت کرده است که مشکلات جزئی مرتبط با رطوبت و نشت را میتوان با استفاده از متریال آببند با کیفیت مناسب توسط صنعتگران ماهر حل و جلوگیری کرد. شرکت تولیدی – تحقیقاتی موم سازان حربا طی سالیان متداول و با استفاده از فنآوری خاص و پروسه تحقیقاتی تولید محصولات موم پرایمر، ابتکاری را برای کنترل خوردگی و ایزولاسیون، عایق رطوبتی و ضدآب نمودن انواع سازههای بتنی و فلزی ارائه میدهند که بصورت دستی و یا با اسپری اجرا میگردند.

محصولات تولیدی حربا با در نظر گرفتن مشخصات پروژههای مشتریان انتخاب میشوند و شامل سریعترین و موثرترین فنآوری ها هستند. یک سیستم جامع چند محصولی موم پرایمر، یک راهحل واحد و مشخص برای ضدآب بودن با بهترین عملکرد را ارائه میدهد. امروزه، پیشرفت در مواد و فنآوریهای ایزولاسیون و عایق رطوبتی باعث ایجاد انقلابی در صنعت ساختمانسازی مدرن شده است، نه تنها با سهولت استفاده، بلکه با پایداری و دوام بیشتر . همچنین تحقیقات زیادی در دنیا برای جلوگیری از نفوذ آب به سازه انجام شده است. با کمک راهحلهای مدرن و پیشرفته میتوانید عایق رطوبتی کل سازه را – پایه، سقف، درز، زیرزمین، استخر، مخازن، تراسها و بالکنها – تهیه کنید.

به طور معمول، اقدامات کاربرد عایق رطوبتی گستردهای در حین ساخت برای اطمینان از کنترل رطوبت در مرحلههای اولیه اعمال میشود. عایق رطوبتی را میتوان پس از ساخت یک ساختمان نیز، برای حل مشکلات بوجود آمده نیز انجام داد. ایزولاسیون و عایقکاری رطوبتی به دلایلی بسیار مهم است.

در حال حاضر تولیدکنندگان متخصص با مهارت، دانش و فنآوری ویژه برای ساخت عایقهای رطوبتی، ایزولاسیون و آببند نمودن سازه را تضمین میکنند.

keyboard_arrow_up