پرایمر دیوار سیمانی و بتنی

پرایمر ساختمانی و صنعتی

پرایمر نوعی آستر یا پوشش اولیه سطح زیرکار است که جهت چسبندگی بیشتر و باندینگ سطوح سیمانی و بتنی به انواع پوشش‌ها، افزایش دوام رنگ و محافظت بیشتر از مواد سطوح اجرا می‌گردد. در واقع پرایمرها، از نظر شیمیایی و فیزیکی پیوندی بین سطح و رنگ نهایی برقرار‌می کنند.

از لحاظ ساختاری، پرایمر نوعی رزین است که علاوه بر کاربرد در بخش رنگ‌آمیزی ساختمان، در صنعت نیز کاربرد دارد. در بخش رنگ-آمیزی دیوار داخلی یا خارجی ساختمان، به جای روغن یا آستر زیرکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بخش صنعتی علی الخصوص سازه‌های فلزی، پرایمرها بصورت تک لایه یا همراه با تاپ کوت (پوشش‌نهایی) اجرا می‌گردند.

انواع پرایمر در صنعت رنگ‌سازی

در صنعت رنگ‌سازی پرایمرها انواع مختلفی دارند.
پرایمر‌های تولیدی- تحقیقاتی شرکت موم سازان حربا، براساس نوع کاربری دیوار سیمانی به دو دسته طبقه بندی می‌گردند:
۱. پرایمر پایه آب
۲. پرایمر پایه حلال

پرایمر دیوار سیمانی و بتنی

پرایمر پایه آب

با توجه به نوع کاربری و فرمولاسیون، این دسته از پرایمرها شامل پرایمر پایه آب اکریلیک بوده که بصورت تولید انبوه در کشور، در حال تولید می‌باشد.

description

پرایمر اکریلیک چیست؟

پرایمر اکریلیک نوعی پرایمر دیوار سیمانی مطابق با تکنولوژی روز اروپا بر پایه آب و رزین اکریلیک و سیلیکون بوده و محصولی دوغ مانند و شیری رنگ، آماده به مصرف و با سهولت اجرایی بالا است که علاوه بر سطوح سیمانی بر روی سطوح بتنی، گچی و سفالی جهت چسبندگی بیشتر رنگ اکریلیک، کنیتکس، تکسچر، مینرال، عایق سفید، رنگ و عایق نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌گردد. پرایمر اکریلیک با ایجاد لایه پلیمری و نفوذ داخل خلل و فرج سیمان یا بتن، باعث افزایش چسبندگی لایه‌های بعدی بر روی سیمان و یا بتن می‌گردد.

کاربرد پرایمر اکریلیک در دیوارهای ساختمانی

بطور کلی عملکرد و کاربرد پرایمر اکریلیک نفوذ در منافذ گچی، سیمانی و بتنی، عایق نمودن سطح و کاهش جذب رنگ به سطح زیرکار است.
اولین مرحله در رنگ‌آمیزی ساختمان علی الخصوص بر روی سطوح گچی، اجرای پرایمر اکریلیک می‌باشد. در صورت عدم استفاده از پرایمر اکریلیک برروی سطوح گچی قبل از اجرای رنگ اکریلیک، پس از مدتی رنگ پوسته و از روی سطح جدا می‌گردد. در واقع پرایمر اکریلیک نوعی چسب پوششی و حدواسط پلیمری بین دیوار گچی و رنگ اکریلیک می‌باشد.

مهمترین دلایل و ویژگی‌های کاربرد پرایمر اکریلیک به شرح ذیل می‌باشد:

  • check_circle آماده به مصرف و سریع خشک
  • check_circle کاهش مقدار رنگ مورد نیاز مصرفی
  • check_circle پوشش دهی منافذ کوچک سطح زیرکار
  • check_circle افزایش استحکام و ضدآب نمودن دیوار گچی
  • check_circle جلوگیری از شوره زدگی و جذب رطوبت سطح زیرکار
  • check_circle پایه آب، بدون بوی نامطبوع و سازگار با محیط زیست
  • check_circle افزایش چسبندگی رنگ و پوشش های پایه آب به سطوح زیرکار

رنگ اکریلیک ساختمانی و کاربرد آن

رنگ اکریلیک یک نوع پوشش پایه آب و قابل اجرا بر‌روی پرایمر اکریلیک می‌باشد. رنگ اکریلیک ایندی رنگ داخلی ساختمان، محلول در آب و نوعی پلاستیک پلیمری بوده و مطابق با تکنولوژی روز اروپا بر پایه رزین‌های کوپلیمر امولسیونی اکریلیک و متیل اکریلات در رنگ‌های سفید و الوان و با براقیت‌های مات و نیمه براق تولید و به بازار عرضه می‌‌گردد.
رنگ اکریلیک به دلیل محلول بودن در آب اشتعال ناپذیر، قابل شستشو، بدون بوی نامطبوع، کاملاً بهداشتی و غیر مضر برای انسان و محیط زیست است. در دنیای امروزی کاربرد رنگ اکریلیک در صنعت ساختمان بیشتر از سایر پوشش‌ها بوده و جایگزین مناسب رنگ های پلاستیک، روغنی، کنیتکس و اپوکسی می‌باشد. بدلیل کاربرد مواد پلیمری در فرمولاسیون رنگ اکریلیک پس از کیورینگ کامل و تشکیل فیلم رنگ خشک، لایه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب ایجاد می‌کند. رنگ اکریلیک سریع خشک بوده و قابلیت رنگ پذیری مجدد را در تایم زمانی کوتاه دارا می‌باشد. رنگ اکریلیک توسط ابزار غلطک و قلم‌مو به سهولت قابل اجرا می‌باشد. رنگ اکریلیک دارای خاصیت انعطاف‌پذیری مناسب بوده و پس از خشک شدن دچار ترک و پوسته نمی‌گردد.

عایق سفید و کاربرد آن

عایق سفید نوع دیگری از پوشش پایه آب و قابل اجرا بر‌روی پرایمر اکریلیک می‌باشد. رنگ عایق نمای ساختمان یا

عایق سفید

(رنگ عایق TWI ایندی) یک نوع عایق رطوبتی بر پایه رزین متیل آکریلات و اکریلیک با خاصیت کشسانی بالا بوده که پس از اجرا دیوار سیمانی و بتنی را در مقابل رطوبت محافظت می‌نماید.

رنگ عایق نما TWI یا عایق سفید نوعی عایق رطوبتی بر پایه رزین اکریلیک و مواد پلیمری بوده و جهت ایزولاسیون و آب بندی سطوح عمودی و افقی ساختمان اعم از نمای ساختمان، دیوار باران گیر، پشت بام، کف آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و غیره می‌باشد.

عایق سفید نوعی پوشش و عایق رطوبتی بر روی نمای ساختمان و پشت بام کاربرد دارد. رنگ عایق نما TWI یا عایق سفید جایگزین ایزوگام، قیرگونی و سایر سیستم‌های سنتی می‌باشد.

پرایمر پایه حلال

این دسته از پرایمرها با توجه به نوع کاربری و فرمولاسیون، شامل انواع پرایمرها می‌باشند که به شرح ذیل طبقه‌بندی می‌گردند.

  • check_circle موم پرایمر
  • check_circle پرایمر کولتار
  • check_circle پرایمر قیری
  • check_circle پرایمر اپوکسی
  • check_circle پرایمر پلی یورتان
پرایمر دیوار ساختمانی

موم پرایمر دیوار سیمانی و کاربرد آن

موم پرایمر نوعی پوشش و عایق رطوبتی پلیمری – معدنی بر پایه حلال است که به عنوان پرایمر دیوار سیمانی کاربرد دارد. بطور کلی عملکرد و کاربرد موم پرایمر نفوذ در منافذ سیمانی و بتنی، عایق نمودن سطح و کنترل رطوبت و خوردگی بتن است.موم پرایمرها برخلاف سایر پرایمرها، پوشش هستند و نیازی به پرایمر اولیه زیر سطح کار ندارند و جهت ایزولاسیون و عایق رطوبتی دیوار سیمانی و بتنی اعم از دیوار برشی، حائل، شاتکریت، فونداسیون، نمای خشک، عرشه و پایه پل اجرا می‌گردند.

انواع موم پرایمر دیوار سیمانی

موم پرایمر دیوار سیمانی شامل:

۱. موم پرایمر PB285 (لایه نفوذی ویژه سازه‌های بتنی)

۲. موم پرایمر PL85 (لایه پوششی ویژه سازه‌های بتنی)

برروی سازه‌های سیمانی و بتنی در ابتدا یک لایه موم ‌پرایمر نفوذی PB285 با ضخامت حداقل ۵۰۰ میکرون و پس از ۲۴ ساعت یک لایه موم پرایمر پوششی PL85 به صورت یکنواخت با ضخامت حداقل ۵۰۰ میکرون توسط قلم‌مو، غلطک، ایرلس یا پیستوله اجرا می‌گردند.


مهمترین دلایل و ویژگی‌های کاربرد موم پرایمر به شرح ذیل می‌باشد:

  • check_circle عدم نیاز به دیوار محافظ
  • check_circle عدم نیاز به زیرسازی و پرداخت سطح زیرکار
  • check_circle اجرای آسان، سریع، یکنواخت و ترمیم ساده
  • check_circle سطح پوشش مناسب، مقرون به صرفه و اقتصادی
  • check_circle سهولت در انبارداری و فسادناپذیری
  • check_circle نفوذ عالی، چسبندگی و ادغام با سطح بتنی و سیمانی
  • check_circle عدم ایجاد فاصله بین شاتکریت و سازه اصلی بتنی
  • check_circle مقاوم در تنش ها و رانش‌های سازه، سرما و گرما
  • check_circle مقاومت مکانیکی بالا و عدم پارگی در برخورد با اجسام
  • check_circle مقاوم در برابر رطوبت، اسید، قلیا، یون کلر و سولفات
  • check_circle عدم تغییر ماهیت، کیفیت، ترک و پوسته شدن در دراز مدت

جهت دریافت اطلاعات فنی و قیمت پرایمر اکریلیک، رنگ اکریلیک و موم پرایمر با واحد فنی-مهندسی فروش کارخانه شرکت موم سازان حرباء تماس حاصل فرمایید.

keyboard_arrow_up