ایزولاسیون عرشه، پایه و فونداسیون بتنی پل

متریال موم‌پرایمر جهت ایزولاسیون عرشه، پایه ستون و فونداسیون بتنی پل‌ها کاربرد دارد و جایگزین عایق‌های سنتی می‌باشد. پروسه ایزولاسیون عرشه پل در دو لایه یا دو مرحله، با متریال موم پرایمر PB285 ایندی به عنوان لایه نفوذی و موم پرایمر PL85 ایندی به عنوان لایه پوششی (تاپ کوت) انجام می‌گردد. موم پرایمر PB285 با قدرت نفوذکنندگی بالا تمام خلل و فرج و منافذ بتن را پر کرده و سطوح بتنی را 100% آب‌بند می‌کند (عطف به تاییدیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی). موم پرایمر PL85 با خاصیت کشسانی و چسبندگی و قدرت ضربه‌پذیری بالا به عنوان تاپ کوت کاربرد فوق العاده‌ای دارد، این لایه ضمن تقویت خاصیت آب‌بندی، مقاومت مکانیکی عایق را نیز تضمین کرده و در تنش‌ها و رانش‌ها و سرما و گرما (برخلاف عایق‌های سنتی) کاملاً مقاوم می‌باشد. این مواد با استفاده از خاصیت مومی هیچ‌گاه شاخی، پوسته و از سطح جدا نمی‌شوند. موم‌پرایمر پس از پاشش، سطح مورد نظر را مومیایی و عایق نموده و رطوبت و کلیه مواد خورنده نظیر اسیدها، بازها، سولفات‌ها و یون‌کلر به هیچ‌وجه نمی‌توانند بر روی آن تاثیر منفی داشته باشند و از این‌رو در مقابل خوردگی نیز همچون فشارآب کاملا پایدار است. ضخامت عایق‌کاری عرشه پل‌ها با موم پرایمر حدود 1000 میکرون می‌باشد و با نفوذپذیری فوق‌العاده‌، بیشتر متریال جذب بتن شده و باعث چسبندگی بیشتر آسفالت به بتن و عدم چین‌خوردگی و لیز خوردن آن در ترددهای آتی می‌گردد.

brush

عملکرد:
کنترل رطوبت و خوردگی بتن

موارد مصرف:
کنترل خوردگی، ایزولاسیون و عایق رطوبتی عرشه، پایه و فونداسیون بتنی پل

موم پرایمر PY95

خواص ویژه

  • check_circle عدم نیاز به زیرسازی و پرداخت سطح زیرکار
  • check_circle اجرای آسان ، سریع ، یکنواخت و ترمیم ساده
  • check_circle مقاوم در تنش‌ها و رانش‌های سازه و سرما و گرما
  • check_circle سطح پوشش مناسب، مقرون به صرفه و اقتصادی
  • check_circle نفوذ عالی، چسبندگی و ادغام با سطح بتنی و سیمانی
  • check_circle سهولت در انبارداری و قابلیت نگهداری طولانی مدت
  • check_circle مقاومت مکانیکی بالا و عدم پار‌گی در برخورد با اجسام
  • check_circle عدم تغییر ماهیت، کیفیت، ترک و پوسته شدن در دراز مدت
  • check_circle عدم تغییر ماهیت، کیفیت، ترک و پوسته شدن در دراز مدت
  • check_circle مقاوم در برابر رطوبت، اسید، قلیا، سولفات و کلیه عوامل خورنده

در زیر به مقایسه ویژگی‌های موم پرایمر‌ها با عایق‌های سنتی مانند ایزوگام و قیرگونی می‌پردازیم :

۱_ عدم لیز خوردن آسفالت روی بتن:
ایزوگام‌ها به دلیل ضخامت بالا و عدم چسبندگی مناسب روی بتن باعث لیز خوردن آسفالت و ایجاد چروک و دست‌انداز در سطح عرشه می‌گردند حال آنکه ضخامت عایق‌کاری با موم پرایمر ۱ میلیمتر می‌باشد که بیشتر آن داخل بتن نفوذ کرده و چسبندگی عالی آن باعث ادغام بیشتر آسفالت با بتن می‌گردد.

۲_ تحمل حرارت مستقیم در زمان آسفالت‌ریزی:
موم پرایمر در دمای آسفالت داغ مطلقاً تغییر ماهیت نداده و کیفیت آن بر خلاف ایزوگام کم نمی‌شود.

۳_ عدم تخریب عایق در فاصله اتمام عملیات ایزولاسیون تا زمان آسفالت‌ریزی:
موم‌پرایمر در ترددهای ابزار و تجهیزات کارگاهی به نسبت عایق‌های سنتی بسیار مقاوم بوده و تا زمان آسفالت‌ریزی نیاز به محافظت سطح عایق نیست.

۴_ سرعت اجرا:
نظر به امکان اجرا به روش پاششی (ایرلس و پیستوله) سرعت اجرا نسبت به ایزوگام و قیرگونی چندین برابر می‌باشد. موم‌پرایمرها بسته به شرایط پروژه با قلم‌مو و غلطک نیز اجرا‌ می‌گردند.

۵_ قابلیت اجرا در نقاط دشوار:
نظر به اینکه موم‌پرایمرها سیال بوده و با ابزار فوق اجرا می‌شوند، در هر نقطه دشواری (حتی خلل و فرج) برخلاف ایزوگام یا قیرگونی، قابلیت اجرا دارند.

۶_ قابلیت ضربه پذیری و چکش خواری:
کنیم موم پرایمر بدون صدمه همراه با آن خم می‌شود (عطف به تاییدیه آزمایشگاه وزارت راه) در صورتی که ایزوگام و قیرگونی هیچ‌گاه توان چنین انعطافی را نخواهند داشت.

۷_ مقاوم در برابر رطوبت دائمی:
ایزوگام و قیرگونی در تماس مستقیم و مداوم با آب دچار پوسیدگی می‌شوند ولی موم‌پرایمر ها حتی در شرایط غرقاب نیز صدمه‌ای نمی‌بینند.

۸_ مقاومت در برابر سرما و گرما:
موم پرایمرها از 30- درجه سانتیگراد تا 300+ درجه سانتیگراد تحمل حرارت مستقیم دارند و هیچ تغییری در خواصشان بوجود نمی‌آید در صورتی‌که ایزوگام یا قیرگونی در دمای زیر 5+ درجه سانتیگراد خشک و شکننده می‌شوند و در دمای بالای ۴۰ درجه نیز شل و نرم می‌شوند و البته در مقابل نور مستقیم خورشید پس از اندک مدتی چربی خود را از دست داده و ترد و شکننده و از سطح خود جدا خواهند شد.

۹_ مقاومت در برابر اسید، قلیا، یون کلر و سولفات‌ها:
موم‌پرایمرها ضمن داشتن خواص آب‌بندی در مقابل انواع اسید، قلیا، یون‌کلر و حمله سولفات‌ها نیز کاملا مقاوم بوده و به عنوان عامل کنترل خوردگی بسیار مطلوب باعث حفاظت سازه‌ها در شرایط خورنده شدید می‌گردند (عطف به تاییدیه استاندارد)، در صورتی‌که ایزوگام و قیرگونی در بهترین حالت خود، فقط خاصیت آب‌بندی خواهند داشت.

۱۰_ حفظ ماهیت موم‌پرایمرها:
تکنولوژی استفاده شده در تولید موم‌پرایمرها به گونه‌ای است که این محصولات هیچ‌گاه خواص خود را از دست نمی‌دهند و حتی بعد از گذشت سال‌ها پوسته، پلیسه و شاخی نمی‌شوند و بدین ترتیب تاریخ مصرف یا انقضا ندارند (عطف به تاییدیه صنایع دفاع که در یک لایه نازک ۳۵ سال طول عمر ذکر شده)اما در مقابل، عایق‌های سنتی در گذشت زمان کیفیت خود را از دست می‌دهند.

۱۱_ مقاوم در تنش‌ها و رانش‌های سازه:
موم‌پرایمرها با توجه به خواص ویژه در تنش‌ها و رانش‌های معمول سازه دچار ترک و شکستگی نمی‌شوند در صورتی‌که این معضل همیشگی عایق‌های سنتی بوده و هست.

۱۲_ چسبندگی فوق العاده به بتن:
موم پرایمرها با اکثر مصالح پایه‌ای ساختمانی سازگاری دارند خصوصاً با بتن و سیمان. این محصولات طی مراحل اجرا در داخل بتن نفوذ کرده و چسبندگی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند به نحوی که دیگر امکان پاکسازی بتن از مواد نخواهد بود. اما قبل از اجرای ایزوگام حتماً باید کل سطح، آستر زنی شود (که معمولاً اجرا نمی‌گردد) سپس ایزوگام به روش‌های سنتی با سر شعله گرم می‌شود و بعد روی سطح بتن یا سیمان اجرا می‌گردد و هیچ‌گاه چسبندگی یکنواخت و مطلوبی حاصل نمی‌شود و نهایتا تبله می‌کند.

۱۳_ سهولت کار دستگاه فینیشر :
دستگاه فینیشر برای اجرای آسفالت روی ایزوگام همیشه دچار اشکال می‌شود و ایزوگام جمع می‌گردد و صدمه می‌بیند درصورتیکه این دستگاه به هیچ عنوان صدمه‌ای به موم‌پرایمر نمی‌زند و خللی در عملیات اجرای آسفالت به وجود نمی‌آید.

۱۴_ مرغوبیت مواد اولیه موم پرایمرها:
در حال حاضر در کشور قیر مرغوب بسیار کمیاب است و تولید‌کنندگان ایزوگام ناچار به استفاده از متریال نامرغوب هستند از جمله روغن سوخته کارخانجات صنعتی که شدیداً باعث افت کیفیت ایزوگام می‌شود، اما تولید موم‌پرایمرها در انحصار کارخانه حربا بوده و از بهترین متریال موجود پتروشیمی و ادتیوهای مرغوب استفاده می‌شود و طی سال‌های تولید این محصولات شاهد بهبود روزافزون کیفی آن بوده‌ایم.

keyboard_arrow_up